Retourneren bij VeiligStappen.nl

Kan ik mijn product(en) retourneren bij VeiligStappen.nl?

Ja dat kan! Als je een product moet retourneren is dat natuurlijk nooit leuk. Het kan meerdere redenen hebben waarom je van een koop of aanschaf afziet. Ondanks het geen verplichting is zijn wij erg nieuwsgierig waarom je ervoor kiest om een product te retourneren. Dat kan ons weer een leermoment opleveren en onze klantenservice verbeteren! Vergeet daarom alstublieft niet om jouw reden te vermelden in het retourformulier. Alvast bedankt hiervoor! Wij willen dat het retourneren van je aankoop makkelijk gaat. Vandaar lees je hier alle informatie over retourneren zodat je precies weet wat je moet doen.

Regels bij retourneren

Er zijn een aantal regels waar wij u graag van op de hoogte brengen

Als u een product wilt retourneren zorg er dan voor dat u dit binnen 14 dagen, na het ontvangen van het producten, dat aan ons doorgeeft. Na de melding heeft u 14 dagen om het product naar ons terug te sturen. De kosten om het product terug te sturen zijn voor u.

Retouradres VeiligStappen.nl

VeiligStappen.nl Retourneren
Hazelaarstraat 9
9741 KP Groningen

TIP! De meeste producten (met uitzondering van de zelfverdedigingsspray) passen door de brievenbus dus kies voor een brievenbus pakket dat is vaak een stuk goedkoper.

Wanneer krijg ik mijn geld terug? En hoeveel?
Wij willen dat u snel weer over u geld kunt beschikken daarom storten wij binnen 14 dagen of op de dag van het retour ontvangen product het volledige aankoopbedrag plus de verzendkosten terug op uw rekening.

Fouten 

Verkeerd product besteld of ontvangen?

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat er een fout gemaakt wordt. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling, maar fouten maken blijft menselijk en gelukkig werken er mensen bij VeiligStappen.nl. Wanneer er een fout gemaakt is neem dan gerust contact met ons op. We zullen eerst kijken waar de fout vandaan komt, wat er is gebeurt en zullen vervolgens samen kijken naar een oplossing.

Je ontvangt een kapot product!

Dat is niet de bedoeling! Wij willen dat jij jezelf kan beschermen met onze producten, dan is het niet handig als u een kapot product ontvangt. Ook op dat moment neem gerust contact met ons op dan gaan we samen kijken naar een oplossing.

Je hebt teveel besteld!

Het kan voorkomen dat je teveel producten hebt besteld, dat je het simpelweg over het hoofd ziet. Wanneer dat je dat overkomt neem gerust contact met ons op.

Uitzonderingssituatie retour - uw pakket komt niet aan en wordt naar ons teruggestuurd

Het komt een enkele keer voor dat een pakket weer naar ons retour komt. Daarom is het belangrijk om uw pakket goed in de gaten te houden met uw Track & Trace code die u ontvangen heeft vanuit dpd. Het is namelijk, volgens onze bezorger, uw verantwoordelijkheid om te controleren of het pakket naar het juiste adres gaat. Wij zullen echter altijd het adres aanhouden dat u doorgeeft. Mochten wij twijfels hebben, dan nemen we voor het verzenden contact met u op om onduidelijkheden te voorkomen. Wanneer de bezorger een fout adres heeft of het niet kan bezorgen, dan zal uw bestelling 7 werkdagen op het depot van dpd vast worden gehouden tot u, de ontvanger, het juiste adres aan dpd doorgeeft. Gebeurt dit niet, dan zal uw bestelling weer verzonden worden naar de verzender; dat zijn wij in dit geval. Dit is natuurlijk niet handig. Wel is dit een situatie die wij niet voor u in de gaten kunnen houden of monitoren. Voor ons spreken we dan over overmacht. Vandaar is de regel; mocht dit voorkomen dan zullen wij de gebruikelijke verzendkosten nogmaals in rekening moeten brengen om uw bestelling alsnog naar u juiste adres te verzenden. Wanneer de verzendkosten betaald zijn, zullen wij de verzending nogmaals in orde maken.

Wilt u uw bestelling retourneren, geeft het bij ons aan, stuur eventueel foto´s op. Dan komen we er altijd wel uit! Stuur een e-mail naar info@veiligstappen.nl, bel of app naar 06 37 14 21 86.